Tydzień Kodowania w ZANie

Po raz pierwszy I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Tomasza Zana we Wschowie włączyło się w europejską inicjatywę o nazwie Tydzień Kodowania (EU Code Week). Jest to przedsięwzięcie wspierane przez Komisję Europejską, a realizowane w krajach Unii Europejskiej przez wolontariuszy, stowarzyszenia i instytucje doceniające znaczenie technologii cyfrowych ze szczególnym uwzględnieniem kodowania czyli pisania programów komputerowych.
Z inicjatywy nauczyciela informatyki w „Zanie” Krzysztofa Grabki nasze liceum przygotowało warsztaty programowania dla uczniów klas ósmych szkół podstawowych ze Wschowy. We wtorek 22 października gościli w licealnej pracowni komputerowej uczniowie ze SP nr 2, a w czwartek uczniowie ze SP nr 1. Podczas warsztatów ich uczestnicy ćwiczyli pisanie programów komputerowych w języku Python z wykorzystaniem „grafiki żółwia”. Na ekranach monitorów powstały kolorowe wielokąty, rozety, spirale, drzewa binarne i fraktale. W ostatniej części zajęć uczniowie uruchamiali programy przygotowane przez nauczyciela modyfikując je według własnych pomysłów. Zajęcia spotkały się z dużym zainteresowaniem uczestników. Wielu z nich towarzyszyły spore emocje podczas rozwiązywania kolejnych problemów. Efekty uzyskiwane na ekranach monitorów przyjmowane były z nieukrywaną satysfakcją. Podczas zajęć Krzysztofowi Grabce towarzyszyli w roli asystentów uczniowie klasy 2a o profilu politechnicznym: Bartosz Miziewicz, Kamil Jaworski, Krzysztof Jakubiszyn, Sebastian Stalewski i Filip Prętkowski.
W środę 23 października odbyły się w naszym liceum „Warsztaty z programowania robotów”. Uczestniczyli w nich uczniowie klasy 2a, którzy mają zajęcia z informatyki na poziomie rozszerzonym. Warsztaty przeprowadził Michał Ratajczyk, dyrektor Szkoły Podstawowej w Krobi, nauczyciel informatyki oraz trener programu „Intel – Nauczanie ku Przyszłości” i wykładowca w projekcie „E-belfer”. Uczestnicy warsztatów w pierwszej części zajęć składali wg instrukcji zawartej w aplikacji mobilnej roboty JIMU. Umożliwiają one naukę programowania poprzez zabawę. Po złożeniu robotów uczniowie sterowali nimi poprzez aplikację, a następnie tworzyli programy określające sekwencję ruchów robotów. W zależności od wybranego zestawu, roboty JIMU wykonują różne akcje, np.: omijają przeszkody, wykrywają i przenoszą przedmioty, poruszają się po wyznaczonej trasie.
Gościem warsztatów był wicestarosta wschowski Waldemar Starosta, który z uznaniem odniósł się do inicjatyw wschowskiego liceum w zakresie nowych technologii. Warto przypomnieć, że w poprzednich latach nasze liceum było organizatorem zajęć z projektowania i drukowania 3D oraz z rozszerzonej rzeczywistości.
Organizatorzy Europejskiego Tygodnia Kodowania wymieniają na stronie głównej projektu zalety kodowania:
– Nauka kodowania pomaga nam zrozumieć szybko zmieniający się świat wokół nas.
– Kodowanie jest kreatywne! Ludzkość od pierwszych dni tworzyła z gliny, kamienia, cegły, papieru i drewna. Dziś tworzymy również za pomocą kodu pisząc programy komputerowe.
– Kodowanie uczy rozwiązywania problemów, myślenia analitycznego i pracy zespołowej.
– W niektórych krajach już do 90% miejsc pracy wymaga umiejętności cyfrowych, w tym coraz częściej kodowania.
Doceniając znaczenie kodowania na końcu każdych zajęć w liceum pojawiała się zapowiedź kontynuacji tej inicjatywy w latach następnych.

 


(liceum)

59 Comments

  1. Viagra

    Finasteride Buy Propecia Side Effects

  2. Cialis

    cialis and sunlight

  3. Cialis

    Receta Cialis

  4. Lasix

    Amoxicillin Pneumonia

  5. Priligy

    Buy Amoxicillin Online Rush Delivery

  6. Sealianap
  7. Prednisone

    Viagra Generico Con Receta

  8. superslot

    I appreciate you sharing this blog post.Thanks Again. Fantastic.

  9. click for more

    Very informative blog article.Really looking forward to read more. Much obliged.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Pin It on Pinterest

Skip to content