Jakie czasopismo redagował Maksymilian Kolbe, czym zajmował się zecer, kiedy powstała stacja telewizyjna Al Jazeera? Na te i wiele innych pytań odpowiadali uczestnicy Olimpiady Wiedzy o Mediach, która odbyła się 18 grudnia na Uniwersytecie Zielonogórskim w Zielonej Górze. Po raz pierwszy do etapu okręgowego zakwalifikowała się Agnieszka Gertych, uczennica klasy dziennikarsko-humanistycznej z I Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Tomasza Zana we Wschowie. Opiekunem uczennicy w zmaganiach konkursowych jest Tomasz Wojnarowski.
Warunkiem udziału w konkursie na etapie okręgowym było przygotowanie pracy na jeden z podanych wcześniej tematów. Uczestnicy mieli również możliwość zrealizowania tematu w formie filmu – tak też uczyniła Agnieszka, która przygotowała wywiad dotyczący pracy dziennikarskiej w redakcji ziemiawschowska.pl. Jej reportaż spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony komisji konkursowej, która przyznała uczennicy najwyższą ilość punktów spośród wszystkich nadesłanych prac.
Drugi etap konkursu polegał na prawidłowym rozwiązaniu testu na temat mediów. Również z tym wyzwaniem uczennica z Zana poradziła sobie bez większych kłopotów, dzięki czemu znalazła się w gronie finalistów etapu okręgowego Olimpiady Wiedzy o Mediach. Oprócz pamiątkowego dyplomu uczennica otrzymała zestaw książek-reportaży oraz miała możliwość uczestniczenia w spotkaniu z Karoliną Kamińską, dziennikarską Radia Zachód, korespondentką wojenną z Afganistanu i Kosowa.
W marcu Agnieszka Gertych weźmie udział w ostatnim, centralnym etapie konkursu, który zostanie zorganizowany w Warszawie. Olimpiada Wiedzy o Mediach to nowy, ale niezwykle atrakcyjny konkursów dla uczniów szkól ponadgimnazjalnych. Od tego roku konkurs został wpisany na oficjalną listę olimpiad przedmiotowych. Na finalistów i laureatów olimpiady czekają bardzo atrakcyjne nagrody, w tym aż 48 indeksów na studia dziennikarskie w całym kraju. Celem zmagań jest przede wszystkim zapoznanie młodych ludzi ze światem mediów, pracą dziennikarzy i wyzwaniami, jakie stoją przed odbiorcą prezentowanych przez nich informacji.