Wycieczka do Adrśpach oraz Pragi

W dniach 16.10-18.10 klasa 4a uczestniczyła w wycieczce do Adrśpach oraz Pragi. Rezerwat geologiczno-krajobrazowym Adrśpach przeszliśmy zielonym szlakiem, mijając liczne, interesujące skały, takie jak: Głowa Cukru, Brama Gotycka, Kochankowie czy Słoniowy Rynek. Następnego dnia na wszystkich czekała przepiękna, złota Praga. W stolicy Czech odwiedziliśmy: Plac Hradczański, Praski Zamek, dziedziniec reprezentacyjny, gotycką katedrę św. Wita, stary pałac królewski, bazylikę św. Jerzego. Kolejne atrakcje czekały na nas na Małej Stranie – rynek Małostrański, pałac Waldsteina (ogrody), praska Wenecja, wzgórze Petrzyn. Zwiedziliśmy również prawobrzeżną Pragę: m.in. Plac Republiki, Bramę Prochovą, średniowieczny Ratusz z zegarem Orloj. Mogliśmy zachwycać się Pragą z Nowego Miasta, mostu Karola czy łodzi rejsowej po Wełtawie. Pragę zobaczyliśmy również nocą. Przewodnik sudecki, który był naszą skarbnicą wiedzy, umożliwił nam super zabawę w muzeum miniatur oraz muzeum rzeźb stalowych. Wycieczka jest już tylko wspomnieniem, ale doceniamy każdą spędzoną wspólnie chwilę. Pozostaną nam wspaniałe wspomnienia. Opiekę nad grupą sprawowały Barbara Menzel oraz Ada Lacka-Szczęsny